18.01.2017

Brevet til hotellet

sleeping dog

En mann skrev en mail til hotellet han planla å tilbringe en ukes ferie på. Han avsluttet med følgende spørsmål:  «…og jeg vil veldig gjerne få ta med meg hunden min. Den er renslig, stille og meget veloppdragen. Er det i orden at jeg har den med og at den sover på rommet mitt om natten?»

Svaret kom omgående: «Vi har drevet dette hotellet i mange år. I alle disse årene har vi aldri opplevd en hund som har stjålet håndklær, sengetøy, sølvtøy eller bilder fra veggene. Vi har aldri måttet vise ut en hund midt på natten for å være full eller kranglete, og vi har aldri hatt en hund som har løpt fra hotellregningen. Så ja, din hund er velkommen på hotellet! Og hvis din hund går god for deg, så er du velkommen til å bo her, du også.»

Dette er «service med et smil»! Det er utrolig hva godt humør og en god replikk kan gjøre for forholdet mellom mennesker. Krydrer du budskapet ditt, eller kommunikasjonen din, med humor og personlighet, kan du være sikker på at du skaper gode relasjoner.

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *